Перейти на головну сторінку розділу "Вибори 2014"
Перейти на сторінку Ініціатива "Прозорі вибори"
Перейти на архівну сторінку з матеріалами виборів 2012 року


Виступ на телеканалі "Поділля-центр"   19 жовтня 2014 р.
    Вітаю всіх глядачів телеканалу Поділля-центр. Сьогодні мій виступ буде присвячений розкриттю шахрайської схеми з допомогою якої люди, які змінюють один одного при владі перекачують у власні кишені десятки мільярдів доларів щорічно. Моя передвиборча програма якраз і полягає в тому, щоб припинити використання цієї схеми, шляхом реформування перш за все податкової і фінансової системи.  Детально з моєю концепцією реформ Ви можете ознайомитись на створеному мною сайті "Український проект Відродження", який розпочав свою роботу 12 січня цього року, тобто за 4 дні до сумнозвісних законів 16 січня. Адреса сайту в Інтернеті www.ukrain.org.ua
    Якщо говорити про політичні партії серед яких нам доведеться обирати, то я б розділив їх на три типи. Перший тип я б скоріше назвав злочинними організаціями, а не політичними партіями. Їх дуже просто визначити, по тих представниках колишнього режиму які до них належать. Другий тип я б назвав ідеалістами-романтиками. Найбільш яскравими їх представниками є партії Гриценка і Тягнибока. Найбільш характерною ознакою таких партій є те що вони бояться таких понять як економіка, фінанси, податки. І третій тип я б назвав прагматиками, які чітко усвідомлюють, що всі наші проблеми пов'язані з економікою. На жаль така партія в Україні лише одна і це партія "5.10". Саме тому Ви бачите в мене значок з їх логотипом. І хоча я зареєстрований шляхом самовисування, ми домовились з партією 5.10 про взаємну підтримку на цих виборах.
     Я думаю зі мною погодяться всі, що головною нашою проблемою є тотальна бідність більшості населення як і України в цілому. Якщо запитати про головну причину цього, то відповідь буде однозначна корупція. І тут починається сама цікава підміна понять. Нам пробують нав'язати думку, що корупція полягає перш за все в тих хабарах, які отримують державні чиновники. Тут необхідно звернути увагу на механізм цих хабарів. Частину отриманого хабара чиновник залишає собі, а частину віддає по вертикалі на верх. Не потрібно надзвичайних математичних здібностей щоб підрахувати, що кожному з нас необхідно витрачати на хабарі не менше 100 грн. в день, але такого немає. Тоді звідки беруться ті нечувані багатства, які вимірюються мільярдами доларів щорічно і які заробляють наші можновладці і наближені до них олігархічні клани.
    Якщо дещо відволіктися, уявіть собі, що у Вас в гаражі стоїть автомобіль, а в Вашої дитини автомобіль стоїть під ліжком. Так от та корупція з якою нам пропонують боротись і є той дитячий автомобіль. Я не можу сказати, що це не корупція і з нею не потрібно боротись, але я вам хочу розповісти про той справжній автомобіль, тобто корупцію, яка дозволяє групці вибраних збагачуватись щорічно на десятки мільярдів доларів.
    Я думаю більшість звертали увагу коли робили покупки, що досить часто на квитанціях крім загальної суми вказується сума ПДВ, тобто податок на додану вартість. Саме поняття податок означає, що він сплачується в Державний бюджет, але не тут то було. Унікальність цього податку в самому механізмі його сплати. Коли Ви купили товар підприємство продавець отримує від Вас ПДВ, але одночасно воно і сплачує ПДВ купляючи сировину і матеріали. Вказане підприємство реально сплачує ПДВ в бюджет тільки на різницю між отриманим і сплаченим ПДВ. Не важко здогадатись, якщо зробити так щоб ці суми були однакові жодного податку не потрібно буде платити. Ця шахрайська схема працює ідеально, коли є група пов'язаних між собою компаній: шахта, гірничозбагачувальний комбінат, металургійний комбінат, який реалізує товар на експорт, і який не підлягає оподаткуванню ПДВ. Ви зрозуміли, перших два підприємства в групі без проблем зводять ПДВ до нуля, а підприємство-експортер взагалі створює диво перетворюючи повітря на гроші, оскільки в нього не просто нуль до сплати ПДВ, а виявляється, що ПДВ сплачено більше ніж отримано, тобто не підприємство повинно сплатити ПДВ державі а держава підприємству. Підсумовуючи можна чітко сказати, що ПДВ це податок на державу, який вона сплачує олігархічним кланам. Причому Ви зрозуміли, податки розкрадаються ще на стадії коли вони навіть не надійшли до бюджету. 
    Можна тільки здогадуватись у скільки разів можна збільшити державний бюджет, якщо припинити цю шахрайську схему просто відмінивши ПДВ і запровадивши податок з продажів, який будуть сплачувати усі. Перша цифра 5 в назві стратегії реформ 5.10 якраз і означає податок з продажів в розмірі 5%. Унікальність системи 5.10 якраз і полягає в її надзвичайній простоті і гнучкості, що робить практично неможливим уникнення від оподаткування як для великих корпорацій так і для простих підприємців, оскільки при такій системі елементарно просто налагодити механізм сплати податку щоденно, а не поквартально, як платяться податки сьогодні, тобто сьогодні отримав виручку, завтра заплатив податок 5% від цієї виручки. Розробникам системи часто закидають, а де гарантія, що такий обсяг податку забезпечить необхідні надходження в Державний бюджет. В мене складається враження, що Партія 5.10 сама ще до кінця не усвідомлює унікальність пропонованої системи, адже її можна без будь якого ризику і підготовки запровадити наприклад з 1 січня, не боячись, що бюджетники і пенсіонери залишаться без зарплат і пенсій. Необхідно тільки сповна використати потенціал цього податку. Причому прорахувати чи є достатнім пропонований розмір податку 5% може учень шостого класу. Для цього річний Держбюджет ділимо на кількість робочих днів в році, визначивши денні видатки державного бюджету, які необхідно покрити за рахунок податку. Якщо взяти в НБУ обсяг надходжень на поточні рахунки всіх підприємств, а цією інформацією НБУ володіє щоденно і помножити цю цифру на 5%, то зразу ж стане зрозуміло чи покриваються видатки держави. На моє особисте переконання, тут можна сповна використати гнучкість податку з продаж. Я не бачу жодної проблеми, щоб на січень встановити розмір податку наприклад 8% і щомісячно зменшувати його на 1% до 5%, по мірі того, як бізнес буде виходити з тіні. Для цього щоб стимулювати процеси детінізації я пропоную застосовувати нестандартні методи, а саме встановити диференційований розмір податку з продаж: від безготівкових надходжень 5%, від готівкових надходжень 8%, від бартеру 12%. Звертаю Вашу увагу, що не може бути і мови про удосконалення існуючого ПДВ. Це приблизно теж саме, що зобов'язати наперсточника використовувати не більше 1 шарика. ПДВ не можна вдосконалити. Його можна тільки відмінити. Не дивлячись на все сказане в ПДВ є одна позитивна ознака. Це свого роду індикатор злочинності влади, тобто якщо в країні існує ПДВ, це означає при владі знаходяться або злодії (приклад режим Януковича), або маріонетковий уряд під контролем олігархів (приклад уряд Яценюка).
    Не менш унікальним по своїй безглуздості ніж ПДВ є ще один податок Єдиний соціальний внесок (ЄСВ), який по своїй суті є податком на підвищення зарплати і основна мета якого не допустити підвищення зарплати малим бізнесом. Це ж скільки потрібно розуму, щоб обкладати підприємця податком за те що він виплачує зарплату. Звичайно, що при цьому він перестає виплачувати її легально. Насправді причина існування цього податку на диво прозаїчна. Саме мізерні зарплати є другим джерелом надприбутків олігархічних кланів поряд з ПДВ. Переломити цю ситуацію простіше ніж здається: скасовуємо ЄСВ і залишаємо податок з доходів фізичних осіб. Партією "5.10" він пропонується в розмірі 10%, що і відображає друга цифра в назві партії. На моєму сайті Ви можете знайти практично теж саме в дещо модифікованому вигляді, але це вже тактика, яку можна обговорювати.
Крім цього для прискорення приведення зарплат в Україні до середньоєвропейського рівня в найкоротші терміни (2-3 роки) я пропонує застосувати наступні нестандартні заходи: приймаємо закон про усунення дискримінації в оплаті праці, який би передбачав два основні положення:
-    встановлення максимального рівня на який зарплата вищого керівництва може відрізнятись від рядових працівників. Цілком реально встановити цей коефіцієнт на рівні 20 з поступовим зменшенням його протягом 2-х років до 10. Для того щоб не почали приховувати реальні зарплати, можна запровадити декларування видатків на суму понад 50 тис.грн.
-    Ще одним напрямком цього закону може стати заборона використання районних коефіцієнтів при виплаті зарплати, тобто працівники, які виконують однаковий обсяг роботи повинні отримувати однакову зарплату незалежно від того де вони знаходяться в Києві, Хмельницькому чи Деражні.

    Для приведення зарплат до реального рівня державі після запровадження системи 5.10 цілком буде під силу використати власний потенціал найбільшого роботодавця. Я думаю всім зрозуміло, що коли держава буде платити вчителю чи лікарю 20 тис.грн. зарплати в місяць, то підприємець в магазині, який знаходиться поряд зі школою чи лікарнею не зможе платити продавцеві 1500 грн.

   Швидкий перехід:    Головна     Корисне     Обговорення     Про проект     Гроші     Податки     Фінанси     Держава     Історія    Сьогодення
Україна перед вибором
останнє оновлення сторінки 20.10.2014
© 2014 "Український проект реформ". Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання на ukraine.org.ua
Наші контакти:   E-mail: ukraine.org.ua@ukr.net    Twitter: twitter.com     Facebook: facebook.com/ukraine.org.ua

  site language